رهبر-پیشین-داعش- دلیلی-برای-جنگ-با-طالبان-وجود-ندارد

عبدالرحیم مسلم‌دوست، یکی از بنیانگذاران شاخه خراسان داعش در افغانستان که چندی پیش به حکومت طالبان پیوست، می‌گوید: دلیلی برای ادامه جنگ با طالبان وجود ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ او در گفتگوی با طلوع نیوز گفته است که پس از خروج نیروهای خارجی دیگر دلیلی برای ادامه جنگ در افغانستان وجود ندارد و به همین دلیل او به دولت طالبان پیوسته است. 

او مدعی است که شمار جنگجویان داعش در افغانستان «کاهش» یافته و این گروه «تضعیف» شده است.

به گفته او، داعشی‌ها در افغانستان زیاد نیستند، فقط شماری از آنها باقی مانده‌اند.

به نقل از بی‌بی‌سی، آقای مسلم‌دوست در ماه جون ۲۰۱۵ در گفت‌وگو با این شبکه گفته بود: «طالبان به دستور آی‌اس‌آی (سازمان اطلاعات ارتش پاکستان) می‌جنگد. ما آنها را شناختیم و راه دیگری برای جهاد پیدا کردیم که گروه دولت اسلامی است و عضو آن شدیم.»

گروه دولت اسلامی (داعش شاخه خراسان) مسئولیت خونین‌ترین حملات علیه شیعیان در افغانستان را پیش از به قدرت رسیدن طالبان و پس از آن برعهده گرفته است.

در تازه‌ترین مورد از حملات بیرون از افغانستان، گروه داعش شاخه خراسان مسئولیت حمله خونین به نمازگزاران جمعه مسجد شیعیان در محله بازار قصه‌خوانی پیشاور را برعهده گرفت که ۶۴ کشته و ۱۹۰ زخمی به جا گذاشت.

دو مقام ارشد پولیس پاکستان به خبرگزاری فرانسه گفتند که حمله‌کننده یک مهاجر افغان بوده و این حمله در افغانستان برنامه‌ریزی شده است.

در همین حال، آقای مسلم‌ دوست اولین فرمانده شورشی در مناطق مرزی میان افغانستان و پاکستان بود که با ابوبکر بغدادی، بنیانگذار گروه داعش بیعت کرده بود.

قابل یادآوری است که در اواخر سال ۲۰۱۴ شماری از رسانه‌های منطقه از انتخاب عبدالرحیم مسلم‌دوست از سوی گروه داعش به عنوان امیر خراسان خبر داده بودند.

رهبر پیشین داعش: دلیلی برای جنگ با طالبان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد